Results shaders


Hierboven staat mijn Goo shader voor de vloer. Ik heb tijdens Aaron's les een hoop overgenomen van wanneer hij een soort wavy shader maakte. Ik heb sliders gemaakt voor de Wave Speed en UV speed. Valentijn (geloof ik, weet niet meer zeker wie het was) stelde voor om de UV speed ook te koppelen aan de Wave Speed, maar die vond ik te snel gaan. Daarom zijn ze nu twee losse onderdeeltjes die te sliden zijn in de Unity Inspector if needed. En dat needde ik! In de game zag de golfbeweging er nog te onopvallend uit. Samen met Meindert en Aaron heb ik er nog even naar gekeken en heb ik van het model voor de vloer uiteindelijk een plane van gemaakt, omdat dat veel mooier werkte. 



Hierboven is mijn tweede shader, de hologram shader. I'll be honest, ik heb tijdens het maken van deze shader maar wat gedaan :p. Nouja, eigenlijk gewoon veel geprobeerd en gekeken wat dat deed. En wat er gebeurde als ik de uitkomst in een andere channel gooide. En een andere functie gebruikte. Etcetera. Het was leuk, maar erg veel werk. De shader pant een vierkante texture van noise over de surface heen met een kleine interval. Ook zit er een fresnel op om de edges donker te maken en opacity zodat de hologram doorzichtig is. 



Dit is de goo shader in actie in de game!



En de hologram shader in de scene. Ik heb hem even niet kunnen showen ín de game, omdat de sentinels op je schieten, waardoor je vision van het body deel slecht is. 

Dus daarom heb ik voor jullie een build geupload zodat je de shaders en particles live kan zien! YAY. Awesome. Hij is hier te downloaden:

studenthome.hku.nl/~manou.vandermeer/unity/ManouvanderMeer_InterdimensionalGoo.zip

Als je 'm uitspeelt, krijg je zéker wel een koekje.

Ik heb hier nog even wat hééééle slechte GIFjes van de shaders:
https://gyazo.com/d68c695ff939bd06a207980f1ceefb67 (HOLOGRAM)
https://gyazo.com/0edbcb7b0ecc36eef330aaa6767da4c1 (GOO)

Comments

Popular posts from this blog

Analyse en plan voor shaders en particles